Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål fra kunderne.

Har du som underviser spørgsmål, klik her.

Hvordan kommer jeg i gang med lektiehjælp?

Det er nemt at komme i gang! Ring til en af vores lektiehjælpseksperter på telefon 69131325 eller send os en e-mail på info@my-academy.dk. Vores lektiehjælpseksperter lytter til dine behov og ønsker, og foreslår den service der passer til dig. Derefter begynder processen, med at finde en underviser, der matcher til dine behov. Når du har accepteret underviseren vil han eller hun, tage kontakt til dig, for at bestemme tid og sted. Så er du igang!

I hvilke fag kan du få lektiehjælp?

Vi tilbyder lektiehjælp i de fleste fag, såsom matematik, sproglige fag og eksamensopgaver. Kontakt os, hvis du er interesseret i et bestemt fag. Det er også muligt at få hjælp med ”generel lektiehjælp" til og med niende klasse. Der hjælper underviseren eleven generelt med lektier efter behov.

Hvor i Danmark er vi?

Vi tilbyder primært lektiehjælp i hovedstadsområdet. Men tøv ikke med at kontakte os, så vi kan se, hvordan vi kan hjælpe dig!

Hvilken service ønsker vi?

Alle personer har unikke behov og tilgang til læring, viden, mål og daglige rutiner. Vores lektiehjælpseksperter vil med glæde hjælpe dig med at finde den løsning, der passer til dine behov. De kan kontaktes på telefon 69131325 eller info@my-academy.dk.

Vi har to primære former for services: løbende lektiehjælp og klippekort. Løbende lektiehjælp indebærer kontinuerlig lektiehjælp over tid, såsom hver eller hver anden uge, på samme tid og sted. Klippekort er bedst, når eleven har brug for hjælp med lektier i en kortere periode, såsom før en test, eller hvis eleven har en anden tidsplan. Du kan finde mere om vores services her. Kontakt os og vi vil finde en løsning til dig!

Kan jeg dele lektiehjælp med andre?

Det er helt i orden at dele vores services med andre! For at sikre undervisning og læring, samt at hver elev får tid nok, tillader vi op til tre elever til at dele en service. Find en klassekammerat, søskende eller ven til at dele med! Deling af lektiehjælp betyder, at udgifterne til den valgte servise, er fordelt på antallet af familier. Når det kommer til fakturaen, sender vi en ud til hver familie for deres andel af omkostningerne. Vil du vide mere om, hvordan du kan få deling af lektiehjælp? Kontakt os på info@my-academy.dk eller ring ind til os på telefon 69131325.

Hvordan fungerer en lektion?

My Academys undervisere vil enten komme hjem til dig eller møde dig på et andet passende sted, såsom skolen, et bibliotek eller en café. For hver gang medbringer eleven deres lektier eller andet materiale at arbejde med. Ved første lektion vil underviseren sammen med eleven gennemgå vores specialudviklet analyseværktøj - My Academys nutidsvurdering og udviklingsplan. Baseret på dette, når de sammen frem til langsigtede mål og beslutter, hvordan de vil arbejde inden med faglig viden, studieteknik og motivation.

Før hver lektion sætter underviseren og eleven kortsigtede mål, der derefter følges op i den rapport, der sendes ud efter hver afsluttet lektion. Rapporten kan læses direkte på din smartphone eller ved at logge ind på vores intranet My Whiteboard. Dette gør det nemt, at følge resultaterne!

Hvad er My Academy metoden?

For at kunne tilbyde reel kvalitet og effektiv lektiehjælp, har vi sammen med vores pædagogiske partner, Synne Andersen, udviklet vores egen pædagogiske tilgang. Dette er baseret på forskning i, hvordan man opnår bedste resultat gennem læring. Metoden består af tre centrale komponenter: klare målsætninger, effektiv arbejdsstruktur og løbende opfølgning. Før enhver lektion sættes kortsigtede mål i faglig viden, studeteknik og motivation, som der senere følges op på. Målet er at skabe langsigtede resultater og ikke kun kortsigtet kendskab til faget. Alle undervisere gennemgår vores indledende uddannelse for at lære at bruge My Academy-metoden til enhver lektiehjælpslektion.

Hvordan arbejder My Academy med opfølgning?

Vi kan godt lide at gøre tingene grundigt. Det ses for eksempel på vores måde at dokumentere på. Hver lektion evalueres og rapporteres. Bagefter kan forældre, elever og undervisere via internettet eller smartphone se, hvor langt udviklingen er nået, og hvor meget der er tilbage at arbejde med.

Med jævne mellemrum sender vi også en evaluering til vores kunder vedrørende deres underviser. Gennem evalueringer kan vi give konstruktiv feedback til vores undervisere og hjælpe dem til at udvikle sig.

Hvordan sikrer My Academy deres undervisere?

Fælles for alle vores undervisere er, at de har en stærk faglig viden, evne til at formidle den, og et stort engagement i børn og unge. Vi sikrer kandidaterne gennem en grundig rekrutteringsproces, løbende opfølgning og klar arbejdsstruktur gennem My Academy-metoden.

Hvordan vi vælger vores undervisere:
Vi er primært på udkig efter ambitiøse studerende, der har en ægte interesse i undervisningen.
Alle undervisere gennemgår et telefoninterview efterfulgt af en personlig samtale, herunder en pædagogisk test. Formålet med testen er at sikre, deres niveau inden for pædagogik og faglighed.
Alle potentielle undervisere skal fremvise en pletfri straffe- og børneattest fra politiet.
Alle gennemgår vores indledende uddannelse for at kunne arbejde i overensstemmelse med My Academy-metoden.

Hvad er tilfredshedsgaranti?

Er du ikke tilfreds med den valgte underviser, har vi en tilfredshedsgaranti, som betyder, at du når som helst under dit lektiehjælpsforløb kan ændre underviser. Med jævne mellemrum sender vi også en evalueringsformular til dig som kunde, om din underviser. Dette er både for at sikre, at du er tilfreds med din underviser, men også at give underviseren positiv feedback samt en mulighed for at udvikle og forbedre sig. Ifølge en undersøgelse foretaget af Novus, er 94% af vores kunder tilfredse. Dette niveau, ønsker vi fortsat at kunne bibeholde.

Hvad betyder evalueringsperioden?

Evalueringen periode betyder, at kunderne kan vurdere vores services i 14 dage, og når som helst i løbet af perioden, vælge at opsige tjenesten. De 14 dage er gældende fra servicen er aktiveret, og du betaler kun for lektioner indtil tjenesten slutter.

Hvilke fag tilbyder vi lektiehjælp i?

Vi tilbyder lektiehjælp i alle de sædvanlige skolefag fra første klasse og gymnasiet ud. Eksempler på emner er matematik, sprog, naturvidenskabelige og samfundsfaglige fag.